Blog  >>  Ubezpieczenie od agenta czy z porównywarki?

Rozwój technologii wpływa na każdy aspekt naszego życia. Jednak czy internetowe porównywarki są lepsze od doświadczonego agenta ubezpieczeniowego? O tym i wielu innych aspektach wybierania polisy dowiedzą się Państwo w naszym artykule – serdecznie zapraszamy!

Czym jest porównywarka ubezpieczeń?

Jest to automatyczna platforma elektroniczna, dzięki której osoby poszukujące polisy mogą samodzielnie wyszukać i wybrać rodzaj umowy. Porównywarki często wyposażone są także w panel filtrowania, umożliwiający dopasowanie rodzaju polisy do swoich potrzeb. Ten rodzaj rozwiązania umożliwia także podpisanie umowy przez klienta zupełnie bez wychodzenia z domu, a oferta, jaką przedstawia jest naprawdę bardzo szeroka i obejmuje zazwyczaj kilku lub kilkunastu towarzystw. Czy to wystarczy, aby klient mógł podjąć świadomą decyzję na temat swojej polisy?

Porównywarka vs agent ubezpieczeniowy

Wirtualne wyszukiwarki mają z pewnością wiele zalet, jednak warto pamiętać, że decyzja o podpisaniu ubezpieczenia podejmowana jest zazwyczaj w celu ochrony swojego zdrowia, życia lub majątku. Dlatego warto spojrzeć na tę kwestię od nieco innej strony. Jeśli klient oczekuje, aby wybrane przez niego zabezpieczenie faktycznie było skrojone na miarę jego potrzeb to, czy porównywarka internetowa jest wystarczającym rozwiązaniem do podjęcia tak ważnej decyzji?

Jako osoby niezaznajomione z terminami oraz specyfikacją umów, klienci mogą podpisać umowę, która w rzeczywistości nie ochroni ich w takim zakresie, jakiego oczekiwali. Dlatego właśnie fizyczny kontakt z agentem ubezpieczeniowym jest niezwykle istotnym elementem decyzji o podpisaniu polisy. Doświadczenie agenta pozwala dokładnie przeanalizować każdy element umowy i idealnie dopasować ją do potrzeb danego klienta. Pozwala ono także na proponowane niestandardowych rozwiązań, skrojonych na miarę oczekiwań klienta, któremu samodzielnie z pewnością nie udałoby się znaleźć tak przygotowanej propozycji umowy.

Rozwiązanie idealne, czyli porównywarka dla agenta ubezpieczeniowego

Każdy z nich ma swoje zalety, dlaczego więc ich nie połączyć? Synergia porównywarki oraz agenta pozwoli stworzyć maksymalnie dopasowaną do potrzeb klienta ofertę, która niczym go nie zaskoczy i chronić go będzie dokładnie w takim zakresie, jakiego potrzebuje w danym momencie.

Jak to będzie wyglądać w praktyce? Poszukiwanie umowy u ubezpieczyciela będzie poprzedzone rozmową na temat preferencji oraz zakresu ochrony. Ubezpieczyciel dokładnie odnotuje najważniejsze kwestie poruszane przez klienta, aby następnie za pomocą porównywarki wyszukać dostępne umowy. Dzięki obecności specjalisty klient może zadać wszelkie nurtujące go pytania dotyczące przeglądanych ofert, otrzymując od ręki fachową odpowiedź. Przedstawione w porównywarce hasła, którymi zazwyczaj filtrowane są umowy mogą zostać dokładnie wyjaśnione na przykładzie rzeczywistych sytuacji. W ten sposób klient ma możliwość realnie poznać ryzyko i możliwość ochrony, która proponowana jest przez daną polisę.

Jest to rozwiązanie idealne z punktu widzenia klienta. Dla agenta będzie nim natomiast specjalnie zaprojektowana platforma, dzięki której będzie on miał dostęp nie tylko do internetowej porównywarki, ale także pozostałego systemu CRM, zapewniającego mu dostęp do komunikacji wewnętrznej firmy oraz systemu rozliczeń. Co więcej, ważne, aby tego rodzaju rozwiązanie było możliwe nie tylko na stacjonarne komputery, ale także urządzenia mobilne takie jak telefony czy tablety, z którymi agent może udać się na wizytę do domu klienta lub w inne, wcześniej umówione miejsce.

I taki właśnie system planuje wprowadzić nasza multiagencja ubezpieczeniowa. Trwają prace nad unikalnym programem, który przyniesie wymierne korzyści zarówno samemu klientowi, który zyska profesjonalną opiekę doświadczonego specjalisty, jak i agentowi, który w jednym urządzeniu i na jednej platformie będzie mógł korzystać z kompleksowego pakietu rozliczeń, komunikacji oraz umów: zarówno tych komunikacyjnych, jak i majątkowych.