Blog  >>  Jak pozyskiwać nowych klientów w branży ubezpieczeniowej?

Rozwój każdej agencji ubezpieczeniowej zależy od liczby jej klientów, dlatego tak ważne jest pozyskanie coraz to nowszych grup odbiorców. Liczba nowych kontrahentów musi być zawsze większa, od tych, którzy zrezygnowali z naszych usług (niezależnie od przyczyn). Ze względu na wysoką konkurencję tego rodzaju branży, należy pamiętać o kilku podstawowych wskazówkach, które pomogą nam zwiększać grono potencjalnych klientów i przyniosą firmie większe zyski – o tym wszystkim dowiedzą się Państwo w naszym krótkim artykule, dlatego serdecznie Państwa zapraszamy do lektury.

Kogo szukać?

Ubezpieczenia mogą zainteresować zarówno osobę prywatną, jak i przedsiębiorstwa, które chcą uchronić się przed skutkami różnego rodzaju zdarzeń. Mogą one dotyczyć zarówno życia, mienia, jak i zdrowia. Nasza oferta powinna być jak najszersza, aby móc zaproponować klientowi ofertę dostosowaną do jego potrzeb i oczekiwań. Dopasowanie jej jest najbardziej wymagającą częścią pracy wszelkiego rodzaju agencji, które swoje działania opierają na sprzedaży na niezwykle konkurencyjnym rynku.

Jak pozyskać nowych klientów?

Liczy się tutaj zarówno atrakcyjna oferta, jak i sposób komunikowania o niej. Najczęściej nowi konsumenci umów ubezpieczeniowych zwracają się o pomoc do polecanych im agencji.

  • Polecenia będą zatem doskonałym sposobem na to, aby dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców i pozyskać nowych klientów. Jak to zrobić? Należy zacząć od początku, a więc od profesjonalnej obsługi konsumentów, którzy już korzystają z naszej oferty. Dzięki wysokiej jakości obsługi, możemy liczyć na to, że klient sam poleci naszą firmę członkom swojej rodziny, przyjaciołom czy znajomym. Wszystko tutaj zależy wyłącznie od nas samych: profesjonalna obsługa i atrakcyjna oferta przekładają się na zadowolenie ubezpieczonego oraz jego zaufanie do naszej firmy. Możemy także poprosić dotychczasowych konsumentów o wystawienie opinii lub rekomendacji w internecie. Wszystko to jest podstawą systemu poleceń, który jest najskuteczniejszą formą pozyskiwania nowych grup odbiorców.
  • Niezwykle istotnym elementem w sieci jest także zadbanie o wizytówkę Google, dzięki której klient łatwiej i szybciej znajdzie naszą firmę. Warto pamiętać o jej bieżącej aktualizacji, dotyczącej godzin otwarcia czy lokalizacji. Dzięki wyżej wymienionym rozwiązaniom możemy pomóc odbiorcom zapoznać się z naszą ofertą oraz zaprosić ich do pozostawienia kontaktu w celu przedstawienia warunków umowy, dopasowanych do ich preferencji.
  • Kolejnym niezwykle ważnym aspektem dla pozyskania nowych klientów jest odpowiednie oznakowanie lokalu, które jest szczególnie istotne w przypadku miejsc o dużej konkurencyjności. Służy do wyróżnienia się pośród innych agencji, ale także ułatwienia potencjalnym klientom odnalezienie naszej marki wśród innych lokali.
  • Personal branding to kolejna szansa na pozyskanie nowych klientów w branży ubezpieczeniowej. Warto zadbać o to, aby nasza marka cieszyła się nie tylko atrakcyjną ofertą, którą możemy zaproponować swoim klientom dzięki współpracy z wieloma Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Jednym z niezwykle ważnych aspektów dla każdej osoby poszukującej ubezpieczenia jest także wiarygodność oraz zaufanie, które można budować dzięki rozpoznawalności. Podłączenie się do multiagencji ubezpieczeniowej umożliwia między innymi korzystanie z jej logo, którym możemy oznakować swoje samochody, dokumenty czy inne przedmioty firmowe. W ten sposób dużo łatwiej o zaufanie oraz wiarygodność potencjalnych klientów, które są niezwykle ważnymi elementami w przypadku ubezpieczeń.

Dzięki tym kilku przykładowym sposobom pozyskanie nowych klientów agencji ubezpieczeniowej staje się dużo szybsze i prostsze, co jest warunkiem istnienia w tej niezwykle dynamicznej i wymagającej branży.