Blog  >>  Jak agent ubezpieczeniowy może kreować swoją markę osobistą?

Każda firma, która rozpoczyna swoją działalność powinna zadbać o jej rozpoznawalność oraz wizerunek już od samego początku. Dotyczy to także agentów ubezpieczeniowych, których głównym celem jest zdobywanie coraz to większego grona klientów. Kreowanie marki osobistej będzie zatem kluczowym elementem, który pozwoli firmie nie tylko zaistnieć na rynku konkurencji, ale także dopasować swoją komunikację marketingową do grona potencjalnych klientów.

Czym jest marka osobista?

Inaczej personal branding, czyli wizerunek wykreowany przez firmę, przez pryzmat którego postrzegają nas inni. Nie tylko klienci, ale także nasi pracownicy, kontrahenci czy konkurencja. Jest to zatem ogół wrażenia, jakie wywieramy na nich za pomocą różnego rodzaju technik i rozwiązań.

Kreowanie marki osobistej, zarówno agenta ubezpieczeniowego, jak i każdej innej firmy, ściśle związane jest z grupą docelową, do której kierujemy swoje usługi. Dlatego, aby jak najlepiej dopasować nasz przekaz do potencjalnych klientów, warto rozpocząć działania od dokładnej analizy zarówno ich samych, jak i konkurencji. Odpowiednio stworzona strategia pomoże marce zdobyć ich zaufanie, pokazać mocne strony firmy, ale także wyróżnić się na tle innych marek działających w tej samej branży. Jest to niezwykle istotne dla rozwoju firmy.

Kreowanie marki osobistej agenta ubezpieczeniowego

Aby wykreować atrakcyjny personal branding, należy dokładnie przeanalizować zarówno nas samych jako firmę oferującą różnego rodzaju usługi, jak i rynek konkurencji. Następnym krokiem jest już po prostu wdrażanie opracowanej komunikacji, która pozwoli agentowi ubezpieczeniowemu kreować zaufanie oraz wizerunek, a tym samym także grono odbiorców i potencjalnych klientów.

Krok pierwszy, czyli analiza

Pierwszym krokiem w kreowaniu personal brandingu jest obiektywne spojrzenie na naszą firmę – zastanowienie się, jakie dokładnie oferujemy usługi i jaki jest nasz ogólny cel na rynku. Wypunktowanie wszystkich cech, mocnych stron lub zalet pozwoli dokładnie zidentyfikować konkretny charakter działalności agenta ubezpieczeniowego.

Być może oferta, którą kierujemy do naszych klientów jest niezwykle niszowa – warto wówczas postawić na promowanie się właśnie w niej w charakterze eksperta. Niezależnie od tego jaką podejmiemy strategię, należy najpierw dokładnie przeanalizować naszą obecność na rynku i to, co możemy zaoferować naszym klientom. Warto brać więc pod uwagę takie aspekty jak: środowisko (konkurencja); umiejętności, jakie posiadamy jako agent ubezpieczeniowy; wartości i przekonania, jakie wyznajemy; tożsamość, doświadczenie, a także wizja marki osobistej, którą chcemy wykreować. Każdy z tych elementów może okazać się kluczowy dla tworzenia personal brandingu, który pozwoli agentowi ubezpieczeniowemu wyróżnić się na tle konkurencji i zadbać o swój wizerunek.

Krok drugi, czyli kreowanie strategii

Gdy poznaliśmy już najważniejsze elementy, na których chcemy oprzeć komunikację swojej marki osobistej, powinniśmy skupić się na tym, w jaki sposób dotrzeć z nimi do potencjalnych klientów. W przypadku agenta ubezpieczeniowego podstawowym elementem będzie promowanie się w sieci. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób swoje działania kreuje konkurencja oraz na jakich stronach jest obecna. Podstawą jest oczywiście także stworzenie własnego serwisu www, w którym klienci znajdą pełną ofertę marki (warto, aby z czasem pojawiły się na niej również rekomendacje lub opinie od klientów, którzy już skorzystali z naszej oferty).

Zależnie od charakteru działań, agent ubezpieczeniowy może promować się także na stronach związanych z konkretnym rodzajem usług, jakie oferuje, a więc tych związanych z nieruchomościami, motoryzacją, zdrowiem i wieloma innymi. Może to być również konto na LinkedIn i innych mediach społecznościowych, a także wizytówka Google – badania pokazują, że w sieci dziennie spędzamy ponad 6 godzin – jest to zatem doskonały moment, aby wyróżnić się jako agent także w wirtualnym świecie.

Równie ważne jest to, jak prezentujemy siebie i naszą markę osobistą podczas spotkań na żywo. Warto uczestniczyć w spotkaniach związanych z branżą ubezpieczeniową – każde wydarzenie jest doskonałą okazją do poznania nie tylko konkurencji, ale także potencjalnych odbiorców i ich potrzeb. Kreować swoją markę osobistą można także podczas zupełnie niezobowiązujących sytuacji np. na spotkaniach towarzyskich czy bankietach – wystarczy przygotować sobie kilkusekundową przemowę dotyczącą swojej działalności, która zachęci rozmówcę do poznania szczegółów.

Kluczem sukcesu w kreowaniu strategii każdego agenta ubezpieczeniowego będzie zatem odpowiedzenie sobie na pytanie, co wyjątkowego możemy zaoferować naszym klientom, promować się w miejscu, w którym możemy ich znaleźć i konsekwentnie realizować swój plan biznesowy.