Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), informujemy, jak poniżej:
-
Administrator danych (dalej: „ADO”):
Administratorem Twoich danych osobowych jest Arrant Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa, telefon: +48 22 375 13 75.
-
Inspektor Ochrony Danych (dalej: „IOD”):
W trosce o ochronę danych osobowych Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: dane_osobowe@arrant.pl lub korespondencyjnie na adres ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa.
-
Pliki cookies
Używamy plików „cookies”, czyli małych plików umożliwiających urządzeniom używanym do przeglądania sieci Internet (np. komputer, smartfon, etc.) zapamiętywanie specyficznych informacji dotyczących używanego urządzenia. Informacje zarejestrowane w plikach cookies są używane m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkownika. Ustawienia dotyczące cookies każdy użytkownik może zmienić w swojej przeglądarce internetowej. Jeżeli ustawienia te pozostaną bez zmian, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia. Zmiana ustawień dotyczących plików cookies może ograniczyć funkcjonalność strony internetowej. Z analitycznych plików cookies korzystamy po to, aby ulepszyć funkcjonowanie naszej strony internetowej oraz mierzyć, nie identyfikując danych osobowych użytkownika, skuteczność podejmowanych przez nas działań marketingowych, udoskonalanie struktury i zawartości serwisu, aby dostosować go w jak największym stopniu do potrzeb użytkowników i naszych potencjalnych klientów. W przypadku tego rodzaju plików cookie korzystamy z rozwiązań i narzędzi Google Analytics oraz Facebook Analytics. Więcej informacji na temat kodu Google Analytics i plików cookies Google’a znajdziesz w Zasadach Google Analytics dotyczących bezpieczeństwa i prywatności. Pliki cookies marketingowe wykorzystywane są w celu dopasowania treści i form reklam, wyświetlanych zarówno na naszych stronach, jak i w sieciach reklamowych naszych partnerów, w tym Google i Facebook, do Twoich potrzeb i upodobań.
Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies:
-
sesyjne – pozostają na urządzeniu użytkownika aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej;
-
stałe – pozostają na urządzeniu użytkownika przez określony czas (zgodny z ustawieniami przeglądarki/urządzenia) albo do momentu ich ręcznego usunięcia.
-
-
Rodzaje przetwarzanych danych osobowych:
Możemy przetwarzać różne rodzaje Twoich danych osobowych, które pogrupowaliśmy w następujący sposób:
-
Dane Tożsamości, obejmujące imiona, nazwisko, nazwisko panieńskie, nazwa użytkownika lub podobny identyfikator, stan cywilny, data urodzenia, płeć, PESEL, numer dowodu tożsamości.
-
Dane Kontaktowe, obejmujące adres zamieszkania, adres mailowy, numer telefonu.
-
Dane Finansowe, obejmujące numer posiadanego rachunku bankowego.
-
Dane Transakcyjne, obejmujące przeprowadzone transakcje i płatności, jak też historię dotychczasowych produktów.
-
Dane Techniczne, obejmujące adres IP, dane logowania, typ i wersja przeglądarki, ustawienia strefy czasowej i lokalizacji, rodzaje i wersje wtyczek, system operacyjny i inne technologie używane przez Ciebie na urządzeniach, za pomocą których korzystasz ze strony internetowej ADO.
-
Dane Użytkowania, informacje o tym jak korzystasz ze strony internetowej ADO i z jakich usług korzystasz.
-
Dane Marketingowe i Komunikacyjne, obejmujące preferencje w zakresie otrzymywania od nas informacji handlowych i komunikacji.
-
Dane o Zdrowiu, obejmujące dane o stanie zdrowia oraz dotychczasowym leczeniu (w przypadku konieczności ich zebrania dla danej usługi).
-
-
Poniżej wskazaliśmy cele, podstawy i okres przetwarzania zgromadzonych danych osobowych:
Cel przetwarzania
Podstawa prawna
Okres przechowywania
Odpowiedź na zapytanie klienta
Uzasadniony interes ADO (możliwość udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane poprzez formularz kontaktowy); podjęcie działań przed zawarciem umowy;
zawarcie i wykonanie umowy
Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy, niż czas niezbędny do wypełnienia celu, dla
którego zostały one zebrane, chyba że dłuższy czas wynika z konieczności wypełnienia ciążących na ADO obowiązków prawnych, księgowych bądź sprawozdawczych oraz przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń wynikający z przepisów kodeksu cywilnego.Realizacja usług ADO
Zawarcie i wykonanie umowy (gdy klient jest jej stroną) lub uzasadniony interes ADO polegający na możliwości zawarcia i realizacji umowy (gdy klient reprezentuje
podmiot zawierający umowę z przedsiębiorcą)
Zarządzanie płatnościami; Egzekwowanie potencjalnych roszczeń
Zawarcie i wykonanie umowy (gdy klient jest jej stroną) lub Uzasadniony interes ADO polegający na możliwości rozliczania należnych płatności (gdy klient reprezentuje podmiot, który zawarł umowę z przedsiębiorcą); Uzasadniony interes administratora (egzekwowanie
przysługujących nam roszczeń, marketing bezpośredni)
Dane osobowe przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzane są przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Zarządzanie relacjami/obsługa klienta:
-
notyfikowanie o zmianach w regulaminach i politykach;
-
prośba o ocenę lub wypełnienie ankiet
Wykonanie umowy (gdy klient jest jej stroną) lub uzasadniony interes ADO polegający na możliwości realizacji umowy i obsługi klienta (gdy klient reprezentuje podmiot zawierający umowę z przedsiębiorcą); Ciążący na ADO obowiązek prawny; Uzasadniony interes ADO (posiadanie aktualnych danych oraz analiza w jaki sposób
klienci korzystają z usług)
W pewnych okolicznościach ADO może zanonimizować Twoje dane osobowe (zapewniając nieodwracalne uniemożliwienie identyfikacji osoby) w celach badawczych i statystycznych, w którym to przypadku możemy przechowywać te dane przez czas nieokreślony, bez dalszego obowiązku powiadamiania Ciebie o tym.
Zarządzanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa przedsiębiorstwu ADO oraz jego stronie internetowej (diagnostyka i utrzymanie systemu, analiza danych, testowanie,
administracja serwera oraz hosting)
Uzasadniony interes ADO (prowadzenie działalności, zarządzanie procesami informatycznymi, zapewnienie bezpieczeństwa sieci, zapobieganie oszustwom); Ciążący na ADO obowiązek prawny
Zapewnienie odpowiedniej zawartości strony internetowej ADO oraz reklam, a także analiza efektywności
przeprowadzonych kampanii reklamowych
Uzasadniony interes administratora (weryfikacja w jaki sposób klienci korzystają z usług, w celu rozwoju i poprawy jakości świadczenia usług oraz w celu tworzenia strategii marketingowych)
-
-
Dobrowolność/wymóg podania danych
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do zawarcia umowy lub świadczenia usługi przez ADO.
-
Przekazywanie danych
Z uwagi na charakter działalności Administratora oraz wykorzystywane systemy i narzędzia Twoje dane mogą zostać lub będą przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy w zakresie dostarczanych i wykorzystywanych przez Administratora narzędzi informatycznych, także do krajów, które nie zostały uznane przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni stopień ochrony danych osobowych z zachowaniem wymaganych przepisami prawa warunków.
-
Odbiorcami danych osobowych mogą zostać:
-
Uprawnione organy i instytucje publiczne;
-
Podmioty dostarczające korespondencję;
-
Podmioty świadczące usługi obsługi prawnej;
-
Podmioty świadczące usługi serwisu i obsługi technicznej urządzeń wykorzystywanych przez ADO.
-
Partnerzy ADO, niezbędni do świadczenia usług.
-
-
Informujemy o przysługującym prawie do:
-
Dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
-
Sprostowania (poprawienia i uzupełnienia) swoich danych osobowych,
-
Żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych,
-
Żądania przenoszenia danych,
-
Żądania usunięcia danych, jeżeli nie następują przesłanki wyłączające, wynikające z art. 17 ust. 3 RODO,
-
Względem danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu ADO, prawie wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
-
Prawie do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
Pamiętaj! Jeśli wyraziłeś zgodę na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną (np. za pośrednictwem poczty e-mail, SMS i inne), powyższą zgodę przysługuje prawo cofnięcia wyrażonej zgody.
Z uprawnień możesz skorzystać kontaktując się z ADO lub IOD.
Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe były nieprawidłowo przetwarzane, masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce organem takim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Adres korespondencyjny Urzędu: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
-
Przetwarzanie danych będzie następowało w sposób zautomatyzowany
Informujemy, że decyzje mogą być podejmowane w sposób zautomatyzowany z wykorzystaniem profilowania.
-
Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany oznacza proces, w wyniku którego decyzja zostanie wydana bez wpływu człowieka. Profilowaniem jest dowolna forma przetwarzania, która polega na wykorzystaniu danych do oceny niektórych czynników osobowych.
-
Decyzje będą podejmowane w oparciu o zasady: wykorzystywanie podanych danych do porównywania i sugerowania ofert – wprowadzane przez Ciebie dane są wysyłane na serwery partnerów (np. zakładów ubezpieczeń), na których przeprowadzane są operacje konieczne do przedstawienia oferty – w tym: oszacowania ryzyka ubezpieczeniowego i wyliczenia wysokości składki. Taka metoda pozwala nam na szybkie przedstawienie najlepszych ofert. Konsekwencją takiego przetwarzania może być: zawężenie przedstawianych ofert.
-
Od decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany przysługuje prawo do uzyskania interwencji naszego (współ)pracownika, do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania wydanej w ten sposób decyzji.
Realizacja praw osób, a także zawiadomienia o naruszeniu ochrony danych osobowych, komunikacja i działania z tym związane, są wolne od opłat. Jeżeli żądania osoby, której dane dotyczą są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, Administrator może:
-
Pobrać rozsądną opłatę, uwzględniającą jedynie administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań;
-
Odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
Wszystkie wnioski muszą zapewniać możliwość weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, można zażądać od osoby fizycznej, która złożyła wniosek, uzasadnionych, dodatkowych informacji lub dodatkowych działań potwierdzających tożsamość (np. podanie dodatkowych danych, które umożliwią identyfikację lub okazanie innego dokumentu).